Ana içeriğe atla

Çikolatalı Çatlak Kurabiye



Pastacılıkta ölçme işi o kadar önemli ki, fazladan veya eksik koyduğumuz her bir gram bize lezzet farkı olarak dönüyor maalesef. Bu yüzden eğer benim gibi meraklıysanız bu işlere, bir mutfak tartısı almanızı öneririm. 

Gelelim bu güzel kurabiyelere. Daha önce hiç çatlak kurabiye yememiştim. O yüzden benim için iki kat önemli bir deneyim oldu. Amerikan tarzı dışı hafif sert içi yumuşacık olan kurabiyeler gibi bu da. Fırından çıkardığınızda parmağınızla kontrol edin üstlerini, yumuşak olmalı sakın pişmedi diye telaş etmeyin. Yaptığınız kurabiye boyutuna göre pişirme süresi de değişkenlik gösterebilir. Ben cevizden biraz ufak toplar halinde yaptım ve yaklaşık 13 dakika pişirdim.

Bilgi!!! Aslında esmer ve beyaz şekerin lezzet veya sağlık açısından hiçbir farkı yokmuş. Esmer şeker, beyaz şekerin beyazlatma işleminden geçirilmemiş haliymiş. Biz bu tarifte renginden dolayı esmer kullandık.

Bilgi!!! Bu tarz kurabiyelerin içinin yumuşak kalmasının sebebi şeker ve oda sıcaklığındaki tereyağını bir güzel çırpmamız. Bu işleme creaming deniliyor. Tereyağı ve şeker karışımının kesik kesik olmaması için tereyağının mutlaka oda sıcaklığında 1 saat beklemesi gerekiyor. Parmağınızla yağa dokunduğunuzda içine girmeli.


Hazırlama süresi: 45 dakika
Büyüklüğüne göre ortalama 15-20 adet kurabiye için,
İhtiyaç Listesi:
170 gr un (1+1/4 su bardağı)
170 gr esmer şeker  (3/4 su bardağı)-yoksa beyaz da kullanabilirsiniz.
60 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
1 yumurta
20 gr kakao (1/4 su bardağı)
40 ml süt (1/6 su bardağı)
30 gr bitter çikolata
Yarım su bardağı kırık ceviz (irili ufaklı)
75 gr pudra şekeri (1/2 su bardağı)

Hazırlanışı:
1) Tereyağı ve şekeri krema kıvamı alana dek çırpalım.
2) Yumurta, süt ve benmari eritilmiş çikolatayı ekleyelim ve 1-2 dakika daha çırpalım.
3) Un ve kakaoyu eleyip cevizleri de ekleyelim ve spatula yardımıyla karıştıralım. Buzdolabında 30-40 dakika dinlendirelim.
4) Hamur yice soğuyunca toplar daha rahat şekil alacak. Cevizden biraz küçük büyüklüğünde kaşık ile toplar yapıp pudra şekerine bulayalım.
5) Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim ve üzerlerine hafifçe bastıralım ama çok yayvan olmasın.
6) Önceden ısıtılmış 180 C fırında yaklaşık 12-14 dakika pişirelim.
7) Fırından çıktığında üzerine parmağınızla bastırdığınızda hafif yumuşak olmalı, merak etmeyin soğudukça sertleşecektir:) Eğer fazla pişirirseniz kaya gibi sert kurabiyeleriniz olacaktır.
Bon appetit!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel Damla Sakızlı Muhallebi

Uzuuuun bir aradan sonra tekrar merhaba! Öyle özlemişim ki blog yazmayı, dayanamadım geldim sonunda aranızdayım :) Bloga yazı girmediğim bu süre zarfında neler neler olmadı ki, hayatım epey bir değişti. Hepsi pozitif yönde olmasına rağmen yoğunluk ve değişime alışmak tabi biraz ayrı kalmamıza sebebiyet verdi :) Şimdi paylaşacağım tarif Alaçatı'daki meşhur sakızlı muhallebiyle kapışır. Kıvamı, kokusu, sakız aroması harika, yapılış pratikliği de artısı! Malzemeler 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 2 dolu yemek kaşığı un 500 ml süt 1/2 su bardağı şeker 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu (Alaçatı'dan temin etmiştim, büyük marketlerde veya aktarlarda bulabilirsiniz. Yok ise 2-3 parça saf damla sakızını havanda dövüp ilave edebilirsiniz. ) Hazırlanışı Tereyağı ve unu güzelce kavuralım. Bu aşamada unun sadece ilk kokusu çıksın, rengini kahverengiye çevirmeyelim. Sütü azar azar ilave edip karıştıralım.  Şekeri de ekleyelim. Kaynamaya başlayıp göbek atınca sakız macun

Fındık Ezmeli Kurabiye

Yine bir enerji deposu ile karşı karşıyasınız:) Benim gibi fındık ezmesine bayılıyorsanız bu kurabiyelere de bayılacağınız kesin. İçi hafif yumuşak, dışı kıtır ve ağızda dağılan bir yapısı var.  24-25 adet ağızda dağılan mis kokulu fındık ezmeli kurabiye için; İhtiyaç Listesi: 1 yumurta akı 2 su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday kullandım) 2 yemek kaşığı tereyağı 2 yemek kaşığı fındık ezmesi (ben Fiskobirlik marka kullandım) Yarım su bardağı robotta çekilmiş fındık 3/4 su bardağı şeker 1 paket vanilya 1/2 çay kaşığı tuz 1/2 çay kaşığı tarçın Hazırlanışı: Fırını 170 C'ye ayarlıyoruz. Derin bir kapta tereyağı, fındık ezmesi ve şekeri 3-4 dakika çırpıyoruz. Üzerine yumurta akını ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Şekerlerden ses gelmeyene dek çırpalım.  Başka bir kapta unu, vanilyayı ve tarçını eliyoruz ve yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Bir noktadan sonra çırpılmayacak hale gelecek. Elimizle hamur yapıp en

Frambuazlı Cheesecake

Bana göre cheesecake dediğin kırmızı meyveli olmalı, frambuazlı, çilekli, vişneli olmalı. Bu tariften asla kötü sonuç almayacağınızın garantisini verebilirim. Ben 18 cmlik küçük kelepçeli kalıplardan kullandım. Çok kalın peynir katmanı sevmediğimden sonuç, fotoğraflardaki gibi oldu. Siz klasik 22 cmlik kalıplardan kullanacaksanız kekinizin çok ince olmaması için ölçüleri biraz artırmalısınız. İhtiyaç Listesi: Tabanı için: 1 paket eti burçak 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 1 avuç ceviz veya fındık (isteğe bağlı) Kek için: 2 yumurta 3/4 su bardağı şeker 300 gr Pınar Beyaz 1 çay bardağı süt kreması 2 yemek kaşığı un (çok dolu dolu olmasın) 2 tatlı kaşığı vanilya Sosu için: 2 su bardağı frambuaz 4 yemek kaşığı toz şeker (kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz) 1 dolu yemek kaşığı nişasta Yarım çay bardağı su Hazırlanışı: 1) Bisküvileri unufak olana dek rondoda çekelim. Cevizi de çekelim ama biraz dişe gelecek şekilde kalsın. 2) Tereyağını tavada eritip bis

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *