Ana içeriğe atla

Çikolatalı ve Frambuazlı En Islak Kek


Üstlerinin ıslak, tabana doğru bir türlü ıslanmayan kekler görmekten/yapmaktan hepimiz bıktık değil mi? Çok yakında MSA'da kendisinden eğitim alacağım Özge Şef'e göre gerçek ıslak kek, içinde mutlaka benmari usülü eritilen çikolata barındırmalı. Yani aslında eskiden yediklerimiz üstlerini sütle ıslattığımız kakaolu keklermiş.

Gelelim tarifin küçük ama önemli noktalarına. Öncelikle iyi kalite kuvertür (eritmelik) bitter çikolata kullanmanızı tavsiye ederim. Çünkü en çok onun tadını alacaksınız. Eğer illa sütlü kullanacağım diyorsanız tarifteki şeker miktarını azaltmanız yararınıza olur, çok şekerli ağza yapış yapış gelen sakızımsı bir şey elde ederseniz yoksa. Diğer bir nokta ise pişirme kısmı. Genelde kekin pişip pişmediğini anlamak için ortasına kürdan batırırız ıslak gelmiyorsa pişmiş demektir. Bu ıslak kekte onu yapmayacağız, zaten hamuru kalıba ince döktüğümüz için en fazla yarım saatte pişecek üstü hafif kıtır görünmeli, içi de erimiş çikolatadan dolayı ıslak olmalı.

Artık bazı kolay yapılabilen tariflerimi daha çabuk bakabilme imkanı olsun diye instagram hesabımda paylaştığım fotoğrafların altında yayınlıyorum, daha da kolay bulabilmeniz için #secilinpastadunyasi etiketiyle/hashtagiyle aramanız mümkün. Her şey sizler için :p

Hazırlama Süresi:15 dk.
Pişirme Süresi:20-25 dk.
Küçük dikdörtgen bir kek kalıbı (20*25 cm) veya borcamda 6 orta boy dilim ıslak kek için;
İhtiyaç Listesi:
100 gr bitter çikolata
120 gr tereyağı
100 gr un (3/4 su bardağı kadar)
1 bardak toz şeker
1 tatlı kaşığı vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yumurta
3 çorba kaşığı kakao
Bir avuç frambuaz (isteğe bağlı)

Hazırlanışı:
1) Fırını 190 C'ye ısıtalım.
2) Çikolata ve tereyağını birlikte benmari usülü eritelim.
3) Bu esnada kalıbın tabanını ve kenarlarını tereyağı ile yağlayıp unlayalım. Fazla unu kabı ters çevirip silkelim. Yağlı kağıt da kullanabilirsiniz.
4) Çikolata tereyağı karışımı eriyince kakaoyu ekleyip güzelce karıştıralım.
5) Yumurtaları da teker teker ilave edip iyice karıştırıp yedirelim.


6) Şeker ve vanilyayı da ilave edip mikserle 1-2 dakika çırpalım.
7) Kabartma tozu ve unu ekleyip spatula ile karıştıralım.
8) Maksimum iki-üç parmak kalınlığında hamuru kalıba dökelim.
9) Frambuazlar çok yumuşak olacağı için parçalanmasın diye hamuru kalıba döktükten sonra elimizle hamura serpip hafifçe bastıralım, içine gömülsün.
10) 25-30 dakika üzeri hafif çatlayıp kıtır görünümü alana dek pişirelim. Kekimiz çok soğumadan dondurma ile servis edip afiyetle yiyelim.

Bon appetit!


Bu blogdaki popüler yayınlar

Revani , Bir Saray Tatlısı

MSA tariflerinden biri daha! Benim için revani=anne tatlısı. Bu yüzden evde hiç yapmayı denememiştim:) Tüm annelerin çok güzel yaptığı kökeni çook eskiye dayanan şerbetli bir kek.  Buyrun, bu tatlıyı bir de profesyonel tarifi ile yapalım..

Not:Biz bayabüyük bir tepside yaptık eğer ordu doyurmayacaksanız aşağıdaki ölçülerin yarısı ile yapın derim:)

35*45 cm büyük dikdörtgen baklava tepsisi için,
İhtiyaç Listesi:
200 gr un (1,5 su bardağı)
400 gr toz şeker (2 su bardağı)
250 gr irmik
4 yumurta
200 gr yoğurt (3/4 su bardağından biraz fazla)
150 ml sıvı yağ (3/4 su bardağı)
6 gr karbonat (3/4 tatlı kaşığı)
6 gr kabartma tozu (1,5 tatlı kaşığı)
Toz antep fıstığı veya hindistan cevizi (süslemek için)

Şerbeti için:
700 gr toz şeker (3,5 su bardağı)
1 lt su (5 su bardağı)
Yarım limon suyu

Hazırlanışı:
1) Şekerle yumurtayı 5 dakika en yüksek devirde mikserle çırpalım.
2) Yoğurt ve sıvıyağı ekleyelim biraz daha karıştıralım.
3) Un, karbonat, kabartma tozu, irmiği de ekleyip 1-2 dakika daha karıştı…

Rengarenk Cupcakeler // 4 Farklı Krema ile İçi Dolgulu Cupcake

Sanırım mutfağa girip tatlı bir şeyler yapmadan duramıyorum. Oysa kendime söz vermiştim şu kurs başlayana dek tatlı yapıp yemiyim diye :(  Mutfağım adeta bir savaş alanı olsa da değdi sanırım, o kadar kaloriden bahsetmiyorum bile. Ne yapayım, her şey sizler için :p
Gelelim bu güzel pazar cupcakelerine.. Kek kısmı sade ve yapması cidden basit, az şekerli , yumuşak ve hafif. İç dolgusu ve frosting (üstündeki krema kısmı) ise toplam 1 kutu süt kreması ve 4 farklı malzemeden oluşuyor. Bunlar; bitter , beyaz ve frambuazlı çikolata ve toz antep fıstığı. Açıkçası frambuazlı çikolatayı ilk kez denedim ve çok memnun kalmadım bir türlü katılaşmadı o yüzden eğer alacak olursanız diye çikolata miktarını artırıp yazıyorum buraya.  Muffin kalıplarına da değinmek istiyorum. Hangisi en iyi sonucu veriyor diye elimdeki çeşitli kalıplardan denedim, puan verdim:)
1.Kağıt kek kalıbı: Tüm marketlerde satılmaya başlayan minik ince kağıtlardan iki-üç kat kullandım ve muffin tepsime yerleştirdim. Sonuç 10 üz…

Elma ve Tarçınlı Magnolia // Karışık Magnolia

Cookshop, Magnolia çeşitlerine bir yenisini ekler de ben eklemez miyim :) Denedim, çok başarılı buldum ve evde hemen yapmaya çalıştım. Sonuç: Mükemmel! Elma-tarçın ve hatta ceviz üçlüsünü seviyorsanız mutlaka bu tarifi denemelisiniz. Ben bu kez kase yerine büyük kare borcamda karışık magnolia hazırlayıp Cookshop tarzı tabaklarda sunum yaptım. Yemesi ve servis etmesi daha zevkli. Pudingi muhallebi kıvamı aldıktan sonra biraz daha pişirip kıvamını artırıyoruz.
Not: Siz de benim gibi karışık yapacak iseniz aşağıda meyveli kısımdaki miktarları azaltabilirsiniz ve Onun yerine çilek ve muz ekleyebilirsiniz.
İhtiyaç Listesi: 4 yemek kaşığı un 1 su bardağı toz şeker 1 litre süt 2 adet yumurta sarısı 1 kutu süt kreması (200 ml) 3 dolu çorba kaşığı buğday veya mısır nişastası 1 paket vanilya 1 paket cici bebe bisküvisi Meyveli kısmı: 3 elma (ben yumuşak ve daha tatlı olduğu için sarı elma kullandım 3 çorba kaşığı şeker  (çok şekerli istemiyorsanız azar azar koyup tadına bakarak ayarlayabilirsiniz…

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *