Ana içeriğe atla

Beyaz Çikolatalı Çilekli Tart


Yediğim en lezzetli tartlardan birini yaptım! Tarifi turuncumikserde görüp kendime göre uyarladım. Normalde beyaz çikolatalı tatlıları kolay kolay beğenmem, bu kez Milka kullanmadım Nestle ile yaptım ve çilekle de bütünleşince inanılmaz hafif ve güzel oldu. Deneme amaçlı ben ufak kalıplarda yaptım ve bu tarifin 1/3 oranında malzemelerini kullandım. Normal boyutlar için liste ve tarifi buyrun:

23 cmlik tart kalıbında ortalama 10 kişilik beyaz çikolatalı çilekli tart için:
Not: Altı çıkabilen tart kalıbı kullanırsanız tartı daha kolay çıkarıp servis edebilirsiniz.
İhtiyaç Listesi:
Tart Hamuru için:
1,5 su bardağı un
Yarım su bardağı pudra şekeri
Bir fiske tuz
110 gr tereyağı (soğuk olmalı mutlaka)
1 yumurta sarısı (soğuk olmalı)

Beyaz Çikolatalı Pastacı Kreması için:
2 yumurta sarısı (beyazı kesinlikle karışmamalı)
300 gr süt
1/2 su bardağı nişasta
1 çorba kaşığı tereyağı
1/2 su bardağı şeker
150 gr beyaz çikolata (Nestle kullandım)
1 paket vanilya

Üstü için:
15-20 adet çilek
Fındık, ceviz (isteğe bağlı)
Rendelenmiş çikolata
Pudra şekeri vs. artık sizin yaratıcılığınıza kalmış

Hazırlanışı:
Öncelikle pastacı kremasını yapalım ki soğuması ve sertleşmesi epey vakit alıyor.
1) Sütü vanilya ile ocağa alıp ısıtalım.
2) Yumurta sarısı, şeker ve nişastayı çırpıcı veya çatal ile çırpalım.
3) Isınmış sütten 2-3 kaşık azar azar bu karışıma dökelim ve yumurtalı karışımı ısıtalım. Sütü azar azar ilave edip hızlı bir şekilde karıştıralım ki yumurta bi anda sıcağın etkisiyle kesilmesin.
4) Tüm karışımı ocağa sütün içine dökelim ve muhallebiden daha koyu bir kıvam alana dek pişirelim.

5) Kıvama gelince ocağın altını kapatalım, tereyağı ve kırılmış beyaz çikolatayı ekleyip eritelim ve oda sıcaklığına gelene dek ara ara karıştıralım.
6) Oda sıcaklığına gelince streç filmle kaplayıp buzdolabına kaldıralım. En az 3-4 saat bekletelim.

7) Tart için Tereyağı, un, şeker, yumurta sarısı ve tuzu mutfak rondosunda birkaç dakika çekelim. Rondomuz yoksa eğer bu işlemi parmak uçlarımızla yavaş yavaş tereyağını ve yumurta sarısını una yedirerek de yapabiliriz. Rondoda yapıyorsak hamurdan nohut gibi taneler oluşunca hamuru çıkaralım ve elimizle birkaç kez yoğurup top yapalım ve streç filme sarıp dolaba atalım, bir saat kadar beklesin.
8) Tart hamuruna elimizle veya merdaneyle açıp düzleştirip yağladığımız kalıba güzelce yerleştirelim.
9) Kenarlarını yükseltelim ve şekil verelim.
10) Hamurun kabarmaması için üzerine yağlı kağıt serip kuru nohut, fasulye gibi ağırlıklar koyalım.
11) Önceden ısınmış 180 C fırında yaklaşık 20 dakika pişirelim ve üstündeki ağırlıkları ve yağlı kağıdı alıp 10 dakika daha pişirelim.
12) Tart oda sıcaklığına gelince kremayı içine güzelce yayıp üzerine çileklerle ve diğer malzemelerle süsleyelim.




PÜF NOKTA! Çikolatalar süslü görünsün diye kıvrım kıvrım yapmak için sebze meyve soyma bıçağı kullanabilirsiniz. Benimki maalesef kırık olduğu için bu kez yapamadım ama aşağıda sizin için örnek fotoğraf buldum :)

Bon appetit!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel Damla Sakızlı Muhallebi

Uzuuuun bir aradan sonra tekrar merhaba! Öyle özlemişim ki blog yazmayı, dayanamadım geldim sonunda aranızdayım :) Bloga yazı girmediğim bu süre zarfında neler neler olmadı ki, hayatım epey bir değişti. Hepsi pozitif yönde olmasına rağmen yoğunluk ve değişime alışmak tabi biraz ayrı kalmamıza sebebiyet verdi :) Şimdi paylaşacağım tarif Alaçatı'daki meşhur sakızlı muhallebiyle kapışır. Kıvamı, kokusu, sakız aroması harika, yapılış pratikliği de artısı! Malzemeler 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 2 dolu yemek kaşığı un 500 ml süt 1/2 su bardağı şeker 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu (Alaçatı'dan temin etmiştim, büyük marketlerde veya aktarlarda bulabilirsiniz. Yok ise 2-3 parça saf damla sakızını havanda dövüp ilave edebilirsiniz. ) Hazırlanışı Tereyağı ve unu güzelce kavuralım. Bu aşamada unun sadece ilk kokusu çıksın, rengini kahverengiye çevirmeyelim. Sütü azar azar ilave edip karıştıralım.  Şekeri de ekleyelim. Kaynamaya başlayıp göbek atınca sakız macun

Fındık Ezmeli Kurabiye

Yine bir enerji deposu ile karşı karşıyasınız:) Benim gibi fındık ezmesine bayılıyorsanız bu kurabiyelere de bayılacağınız kesin. İçi hafif yumuşak, dışı kıtır ve ağızda dağılan bir yapısı var.  24-25 adet ağızda dağılan mis kokulu fındık ezmeli kurabiye için; İhtiyaç Listesi: 1 yumurta akı 2 su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday kullandım) 2 yemek kaşığı tereyağı 2 yemek kaşığı fındık ezmesi (ben Fiskobirlik marka kullandım) Yarım su bardağı robotta çekilmiş fındık 3/4 su bardağı şeker 1 paket vanilya 1/2 çay kaşığı tuz 1/2 çay kaşığı tarçın Hazırlanışı: Fırını 170 C'ye ayarlıyoruz. Derin bir kapta tereyağı, fındık ezmesi ve şekeri 3-4 dakika çırpıyoruz. Üzerine yumurta akını ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Şekerlerden ses gelmeyene dek çırpalım.  Başka bir kapta unu, vanilyayı ve tarçını eliyoruz ve yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Bir noktadan sonra çırpılmayacak hale gelecek. Elimizle hamur yapıp en

Çikolatalı Vişneli Tart

Biliyorum çikolatayı çok seviyorsunuz... MSA'da tart haftasından bir tarif daha:) Portakallı pie 'a nispeten daha kolay. Dilerseniz vişne yerine frambuaz da kullanabilirsiniz. Hayal gücümüzü kullanalım ki gelişsin! 18 cm çapında kalıp için (8 kişilik) İhtiyaç Listesi: Tart kısmı için: 200 gr un (1.5 su bardağından 1 parmak eksik) 130 gr tereyağı (soğuk) 1 yumurta sarısı 20 gr toz şeker (2 çorba kaşığı) 1 çorba kaşığı su İç Dolgusu için: 150 ml süt kreması 200 gr sütlü çikolata (minik parçalara ayrılmış) 40 gr tereyağı 1 yumurta sarısı 1 yumurta 100 gr vişne (suyu süzülmüş) Hazırlanışı: 1)  Tart kısmını hazırlayıp ön pişirme yapacağız. Bunun için un ve tereyağını parmak uçlarımızla ufalayarak crumble (minik kırıntılar) haline getirelim. Büyük tereyağı parçaları kalmamalı. Sonra şekeri de ilave edip parmak uçlarımızla ufalayalım. Crumble metodunu aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=ZQM5cxLczy0 2) Yumurta sarısı

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *