Ana içeriğe atla

Mevsim Sebzeleri ile Somon Izgara


Her ne kadar blogumun adı 'Seçil'in Pasta Dünyası' olsa da yeri geldikçe yemek tariflerini de ekleyeceğim.  Pasta ve tatlıya düşkünlüğümü arkadaşlarım çok iyi bilir, bana bıraksan yemek yemem sırf bu şekerli ve mutluluk verici şeylerle günümü geçirebilirim :) Ama tabi ki vücut bir yerden sonra isyan ediyor. Bu yüzden bugün öğle yemeğim için yaptığım bu leziz ve sağlıklı tarifi sizinle de paylaşayım dedim. Hemen ardından da mükemmel bir kurabiye tarifi gelecek ;)

Öncelikle somonu Norveç somonu almaya çalışın (dondurulmuş olmasın, ben maalesef bugün bulamadım onlardan).  Somonu seçerken canlı turuncu renkte olmasına dikkat edelim ve fileto yerine dilim olanlar daha sağlıklı diye duymuştum.

Tarif 1 porsiyon içindir.

İhtiyaç Listesi:
-1 dilim somon balığı
-2-3 küçük parça brokoli
-1 adet kırmızı biber
-1 adet kabak (havuç, karnabahar,brüksel lahanası.. paşa gönlünüz ne isterse koyabilirsiniz:)
-8-10 adet taze yeşil fasulye
-1-2 dal dereotu
-1 diş sarımsak
-Yarım limon
-1  tatlı kaşığı zeytinyağı
-Tuz, karabiber

Yemeğe öncelikle sebzelerden başladım.Sebzeleri yanda gördüğünüz gibi buharda pişirdim. Buharda pişirince hem etrafa kötü bir koku yayılmıyor, hem de asıl vitamini gitmemiş oluyor.

Bir tencereye kevgire değmeyecek şekilde az su koyup üzerine kevgir/büyük süzgeç yerleştirdim. Sebzeleri ekledim ve tencerenin kapağını kapattım. Harlı ateşte ortalama 15 dkk pişirdim.
 Dondurulmuş somonumu önce oda sıcaklığında 15-20 dkk beklettim, çözüldükten sonra da üzerine az tuz, karabiber atıp ızgara tavama hiçbir şey eklemeden pişirdim. (Somon yeterince yağa sahip, merak etmeyin  tavaya hiç yapışmıyor, yanmıyor)


Zamanlama problemi yaşayanlar için-->Sebzeler istediğiniz sertliğe göre 10 ila 20 dkk arasında pişiyor balık da 10-12 dkk da pişiyor, düz mantıkla sebzeleri attıktan 5-10 dkk sonra balığa geçebilirsiniz:)



Vee sıra geldi sosumuza:) Sos klasik z.yağı, limon, sarımsak üçlüsüne ek olarak az kıyılmış dereotundan oluşuyor. Zaten bence ilk saydığım 3lüyü neye dökersek dökelim bir kat daha güzelleştiriyor:)

Tüm malzemelerimiz piştikten sonra tabağımıza alıyoruz ve sosu güzelce balığımızın üzerinde gezdiriyoruz.

Bon appetit!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel Damla Sakızlı Muhallebi

Uzuuuun bir aradan sonra tekrar merhaba! Öyle özlemişim ki blog yazmayı, dayanamadım geldim sonunda aranızdayım :) Bloga yazı girmediğim bu süre zarfında neler neler olmadı ki, hayatım epey bir değişti. Hepsi pozitif yönde olmasına rağmen yoğunluk ve değişime alışmak tabi biraz ayrı kalmamıza sebebiyet verdi :) Şimdi paylaşacağım tarif Alaçatı'daki meşhur sakızlı muhallebiyle kapışır. Kıvamı, kokusu, sakız aroması harika, yapılış pratikliği de artısı! Malzemeler 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 2 dolu yemek kaşığı un 500 ml süt 1/2 su bardağı şeker 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu (Alaçatı'dan temin etmiştim, büyük marketlerde veya aktarlarda bulabilirsiniz. Yok ise 2-3 parça saf damla sakızını havanda dövüp ilave edebilirsiniz. ) Hazırlanışı Tereyağı ve unu güzelce kavuralım. Bu aşamada unun sadece ilk kokusu çıksın, rengini kahverengiye çevirmeyelim. Sütü azar azar ilave edip karıştıralım.  Şekeri de ekleyelim. Kaynamaya başlayıp göbek atınca sakız macun

Fındık Ezmeli Kurabiye

Yine bir enerji deposu ile karşı karşıyasınız:) Benim gibi fındık ezmesine bayılıyorsanız bu kurabiyelere de bayılacağınız kesin. İçi hafif yumuşak, dışı kıtır ve ağızda dağılan bir yapısı var.  24-25 adet ağızda dağılan mis kokulu fındık ezmeli kurabiye için; İhtiyaç Listesi: 1 yumurta akı 2 su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday kullandım) 2 yemek kaşığı tereyağı 2 yemek kaşığı fındık ezmesi (ben Fiskobirlik marka kullandım) Yarım su bardağı robotta çekilmiş fındık 3/4 su bardağı şeker 1 paket vanilya 1/2 çay kaşığı tuz 1/2 çay kaşığı tarçın Hazırlanışı: Fırını 170 C'ye ayarlıyoruz. Derin bir kapta tereyağı, fındık ezmesi ve şekeri 3-4 dakika çırpıyoruz. Üzerine yumurta akını ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Şekerlerden ses gelmeyene dek çırpalım.  Başka bir kapta unu, vanilyayı ve tarçını eliyoruz ve yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Bir noktadan sonra çırpılmayacak hale gelecek. Elimizle hamur yapıp en

Çikolatalı Vişneli Tart

Biliyorum çikolatayı çok seviyorsunuz... MSA'da tart haftasından bir tarif daha:) Portakallı pie 'a nispeten daha kolay. Dilerseniz vişne yerine frambuaz da kullanabilirsiniz. Hayal gücümüzü kullanalım ki gelişsin! 18 cm çapında kalıp için (8 kişilik) İhtiyaç Listesi: Tart kısmı için: 200 gr un (1.5 su bardağından 1 parmak eksik) 130 gr tereyağı (soğuk) 1 yumurta sarısı 20 gr toz şeker (2 çorba kaşığı) 1 çorba kaşığı su İç Dolgusu için: 150 ml süt kreması 200 gr sütlü çikolata (minik parçalara ayrılmış) 40 gr tereyağı 1 yumurta sarısı 1 yumurta 100 gr vişne (suyu süzülmüş) Hazırlanışı: 1)  Tart kısmını hazırlayıp ön pişirme yapacağız. Bunun için un ve tereyağını parmak uçlarımızla ufalayarak crumble (minik kırıntılar) haline getirelim. Büyük tereyağı parçaları kalmamalı. Sonra şekeri de ilave edip parmak uçlarımızla ufalayalım. Crumble metodunu aşağıdaki linke tıklayarak izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=ZQM5cxLczy0 2) Yumurta sarısı

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *