Ana içeriğe atla

Mevsim Sebzeleri ile Somon Izgara


Her ne kadar blogumun adı 'Seçil'in Pasta Dünyası' olsa da yeri geldikçe yemek tariflerini de ekleyeceğim.  Pasta ve tatlıya düşkünlüğümü arkadaşlarım çok iyi bilir, bana bıraksan yemek yemem sırf bu şekerli ve mutluluk verici şeylerle günümü geçirebilirim :) Ama tabi ki vücut bir yerden sonra isyan ediyor. Bu yüzden bugün öğle yemeğim için yaptığım bu leziz ve sağlıklı tarifi sizinle de paylaşayım dedim. Hemen ardından da mükemmel bir kurabiye tarifi gelecek ;)

Öncelikle somonu Norveç somonu almaya çalışın (dondurulmuş olmasın, ben maalesef bugün bulamadım onlardan).  Somonu seçerken canlı turuncu renkte olmasına dikkat edelim ve fileto yerine dilim olanlar daha sağlıklı diye duymuştum.

Tarif 1 porsiyon içindir.

İhtiyaç Listesi:
-1 dilim somon balığı
-2-3 küçük parça brokoli
-1 adet kırmızı biber
-1 adet kabak (havuç, karnabahar,brüksel lahanası.. paşa gönlünüz ne isterse koyabilirsiniz:)
-8-10 adet taze yeşil fasulye
-1-2 dal dereotu
-1 diş sarımsak
-Yarım limon
-1  tatlı kaşığı zeytinyağı
-Tuz, karabiber

Yemeğe öncelikle sebzelerden başladım.Sebzeleri yanda gördüğünüz gibi buharda pişirdim. Buharda pişirince hem etrafa kötü bir koku yayılmıyor, hem de asıl vitamini gitmemiş oluyor.

Bir tencereye kevgire değmeyecek şekilde az su koyup üzerine kevgir/büyük süzgeç yerleştirdim. Sebzeleri ekledim ve tencerenin kapağını kapattım. Harlı ateşte ortalama 15 dkk pişirdim.
 Dondurulmuş somonumu önce oda sıcaklığında 15-20 dkk beklettim, çözüldükten sonra da üzerine az tuz, karabiber atıp ızgara tavama hiçbir şey eklemeden pişirdim. (Somon yeterince yağa sahip, merak etmeyin  tavaya hiç yapışmıyor, yanmıyor)


Zamanlama problemi yaşayanlar için-->Sebzeler istediğiniz sertliğe göre 10 ila 20 dkk arasında pişiyor balık da 10-12 dkk da pişiyor, düz mantıkla sebzeleri attıktan 5-10 dkk sonra balığa geçebilirsiniz:)



Vee sıra geldi sosumuza:) Sos klasik z.yağı, limon, sarımsak üçlüsüne ek olarak az kıyılmış dereotundan oluşuyor. Zaten bence ilk saydığım 3lüyü neye dökersek dökelim bir kat daha güzelleştiriyor:)

Tüm malzemelerimiz piştikten sonra tabağımıza alıyoruz ve sosu güzelce balığımızın üzerinde gezdiriyoruz.

Bon appetit!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rengarenk Cupcakeler // 4 Farklı Krema ile İçi Dolgulu Cupcake

Sanırım mutfağa girip tatlı bir şeyler yapmadan duramıyorum. Oysa kendime söz vermiştim şu kurs başlayana dek tatlı yapıp yemiyim diye :(  Mutfağım adeta bir savaş alanı olsa da değdi sanırım, o kadar kaloriden bahsetmiyorum bile. Ne yapayım, her şey sizler için :p
Gelelim bu güzel pazar cupcakelerine.. Kek kısmı sade ve yapması cidden basit, az şekerli , yumuşak ve hafif. İç dolgusu ve frosting (üstündeki krema kısmı) ise toplam 1 kutu süt kreması ve 4 farklı malzemeden oluşuyor. Bunlar; bitter , beyaz ve frambuazlı çikolata ve toz antep fıstığı. Açıkçası frambuazlı çikolatayı ilk kez denedim ve çok memnun kalmadım bir türlü katılaşmadı o yüzden eğer alacak olursanız diye çikolata miktarını artırıp yazıyorum buraya.  Muffin kalıplarına da değinmek istiyorum. Hangisi en iyi sonucu veriyor diye elimdeki çeşitli kalıplardan denedim, puan verdim:)
1.Kağıt kek kalıbı: Tüm marketlerde satılmaya başlayan minik ince kağıtlardan iki-üç kat kullandım ve muffin tepsime yerleştirdim. Sonuç 10 üz…

Ev Yapımı Az Şekerli Kayısı Marmelatı

Ambalajlı ürünlere karşı olduğumu daha önce defalarca bahsetmiştim sanırım. Gerçekten marketten aldığımız çoğu şeyin yararından çok zararı var. Bu yüzden elimizden geldiğince evde kendimiz yapmaya çalışalım.
Bu tarifi ister kahvaltılarda ister turta-kurabiyelerde dilediğimiz gibi kullanabiliriz. Mutfak Sanatları Akademisinde yaptığımız kayısılı linzer turta için buraya tıklayabilirsiniz :)

1 orta boy kavanoz marmelat için,
İhtiyaç Listesi:
Yarım kilo kayısı (ben şekerpare cinsi kullandım)
1 bardak şeker (200 ml'lik su bardağı)
1 parça karanfil
1 tatlı kaşığı limon suyu

Yapılışı:
1) Kayısıları rondoda çekip püre haline getirelim.
2) Şeker, karanfil ve püreyi geniş derin yapışmaz teflon bir tencereye koyup orta ateşte kaynamaya bırakalım.
3) Kaynayınca içine limon suyunu ekleyelim.
4) Ara ara karıştırarak dibinin tutmasını engelleyelim.
5) İyice suyunu çekip kıvamı istediğimiz gibi olunca altını kapatıp kavanozlara dolduralım.
6) Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldıralım.

Afiyet …

Akdeniz Ekmeği / Focaccia

Mutfak Sanatları Akademisinde bu hafta ekmekler haftasıydı ve birbirinden leziz ekmekler yaptık. Hepsi çok besleyici ve katkı maddesiz. Üstelik evde de rahatlıkla yapabiliriz. 
İlk ekmeğim aslında ekmekten çok daha fazlası olan bir İtalyan ekmeği 'Focaccia'. Yani çeşnili, zeytinyağlı, hafif ve inanılmaz lezzetli kekimsi bir ekmek. Kahvaltılarda yiyebileceğimiz gibi çayın yanında atıştırmalık, bu güzel havalarda pikniğe götürmelik, misafirlerinize sunmalık bir ekmek. İçine yakışacağını düşündüğünüz dilediğiniz malzemeleri ekleyebilirsiniz.(soğan, sarımsak, çeşitli ot ve baharatlar)

Biraz da mayalardan bahsedip hemen tarife geçiyorum. Ekmek yaparken kuru ve yaş maya kullanıyorsak mutlaka bir miktar suyla açmalıyız yani çözdürmeliyiz. İnstant maya da buna gerek yok. Mayayı, tuz ve şeker öldüreceğinden doğrudan temas ettirmemeliyiz. Ayrıca maya çeşitlerinin yoğunluğu birbirinden farklı örneğin bir tarifte kuru maya yazıyor ama elinizde yaş maya varsa kullanacağımız miktarlar şöyle: 1…

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *