30 Kasım 2013


Her ne kadar blogumun adı 'Seçil'in Pasta Dünyası' olsa da yeri geldikçe yemek tariflerini de ekleyeceğim.  Pasta ve tatlıya düşkünlüğümü arkadaşlarım çok iyi bilir, bana bıraksan yemek yemem sırf bu şekerli ve mutluluk verici şeylerle günümü geçirebilirim :) Ama tabi ki vücut bir yerden sonra isyan ediyor. Bu yüzden bugün öğle yemeğim için yaptığım bu leziz ve sağlıklı tarifi sizinle de paylaşayım dedim. Hemen ardından da mükemmel bir kurabiye tarifi gelecek ;)

Öncelikle somonu Norveç somonu almaya çalışın (dondurulmuş olmasın, ben maalesef bugün bulamadım onlardan).  Somonu seçerken canlı turuncu renkte olmasına dikkat edelim ve fileto yerine dilim olanlar daha sağlıklı diye duymuştum.

Tarif 1 porsiyon içindir.

İhtiyaç Listesi:
-1 dilim somon balığı
-2-3 küçük parça brokoli
-1 adet kırmızı biber
-1 adet kabak (havuç, karnabahar,brüksel lahanası.. paşa gönlünüz ne isterse koyabilirsiniz:)
-8-10 adet taze yeşil fasulye
-1-2 dal dereotu
-1 diş sarımsak
-Yarım limon
-1  tatlı kaşığı zeytinyağı
-Tuz, karabiber

Yemeğe öncelikle sebzelerden başladım.Sebzeleri yanda gördüğünüz gibi buharda pişirdim. Buharda pişirince hem etrafa kötü bir koku yayılmıyor, hem de asıl vitamini gitmemiş oluyor.

Bir tencereye kevgire değmeyecek şekilde az su koyup üzerine kevgir/büyük süzgeç yerleştirdim. Sebzeleri ekledim ve tencerenin kapağını kapattım. Harlı ateşte ortalama 15 dkk pişirdim.
 Dondurulmuş somonumu önce oda sıcaklığında 15-20 dkk beklettim, çözüldükten sonra da üzerine az tuz, karabiber atıp ızgara tavama hiçbir şey eklemeden pişirdim. (Somon yeterince yağa sahip, merak etmeyin  tavaya hiç yapışmıyor, yanmıyor)


Zamanlama problemi yaşayanlar için-->Sebzeler istediğiniz sertliğe göre 10 ila 20 dkk arasında pişiyor balık da 10-12 dkk da pişiyor, düz mantıkla sebzeleri attıktan 5-10 dkk sonra balığa geçebilirsiniz:)



Vee sıra geldi sosumuza:) Sos klasik z.yağı, limon, sarımsak üçlüsüne ek olarak az kıyılmış dereotundan oluşuyor. Zaten bence ilk saydığım 3lüyü neye dökersek dökelim bir kat daha güzelleştiriyor:)

Tüm malzemelerimiz piştikten sonra tabağımıza alıyoruz ve sosu güzelce balığımızın üzerinde gezdiriyoruz.

Bon appetit!

Sonraki
Sonraki Kayıt
Önceki
This is the last post.

0 yorum:

Yorum Gönder